-->

1Govuc Webmail

Program

Perkhidmatan

Web Mobile

Web Mobile

Sudut ICT

Login

Id pengguna:

Katalaluan:

Remember me



Lost Password?

Register now!

Home / Piagam Pelanggan
 
We pledge to:-
1.
Practise an "open door" policy with both internal and external clients.
   
2.
Distribute financial allocation to Responsibility Centres within two weeks after receiving these allocation (waran peruntukan) from the Ministry of Health, Malaysia.
   
3.
Reply all official correspondence within two weeks.
   
4.
Take action on all suggestions for quality improvement within two weeks.
   
5.
Investigate all complaints, and respond to the complainant within two weeks, provided the complaint is contactable.
   

PIAGAM PELANGGAN BARISAN HADAPAN
KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA

 

PIAGAM PELANGGAN HOSPITAL

Kami berjanji untuk memberikan perkhidmatan secara profesional, selamat, mesra, penyayang dan berkualiti

1. Keutamaan akan kami berikan kepada kes kritikal dan separa kritikal di Jabatan Kecemasan dan Trauma dengan masa menunggu seperti berikut:
 
  • Semua kes kritikal (Zon Merah) dirawat dengan serta merta
 
  • Semua kes separa kritikal (Zon Kuning) dirawat dalam masa 30 minit
 
  • Lain-lain kes (Zon Hijau) akan dilihat mengikut keutamaan keadaan pesakit
   
2. Perkhidmatan Klinik Pesakit Luar dan Klinik Pakar akan diberikan mengikut giliran dan/atau keadaan pesakit. Keutamaan akan diberikan kepada kanak-kanak, ibu hamil, warga emas dan orang kurang upaya
   
3. Maklumat akan diberikan kepada pelanggan berkenaan penyakit dan perawatan
   
4. Kerahsiaan maklumat peribadi, penyakit dan perawatan yang diberikan kepada pesakit adalah dijamin
   
5. Kemudahan dan persekitaran yang bersih, selesa dan selamat disediakan
   
PIAGAM PELANGGAN KLINIK KESIHATAN
Kami berjanji untuk ……
1. Melaksanakan pemeriksaan dan memberi rawatan bagi jenis [JENIS PELANGGAN] dalam tempoh [INDIKATOR] dari masa pendaftaran
     
  PELANGGAN INDIKATOR
  Ibu Mengandung  
 
  • Kes Baru
[   60 minit    ]
 
  • Kes Ulangan (Normal)
[   30 minit    ]
 
  • Kes Ulangan (Bermasalah)
[   120 minit  ]
     
  Bayi / Kanak-kanak  
 
  • Kes Baru
[   60 minit    ]
 
  • Kes Ulangan (Normal)
[   30 minit    ]
 
  • Kes Ulangan (Bermasalah)
[   120 minit  ]
     
  Lain-lain Kategori  
 
  • Kes Baru
[   60 minit    ]
 
  • Kes Ulangan (Normal)
[   30 minit    ]
 
  • Kes Ulangan (Bermasalah)
[   120 minit  ]
   
2. Bersedia untuk pergi menyambut kelahiran dalam masa 15 minit dari makluman diterima.
   
3. Memastikan semua kes rujukan ke hospital yang menggunakan ambulans dihantar serta merta selepas keadaan stabil.
   
4. Memastikan aktiviti promosi kesihatan bagi setiap kumpulan sasar (pelanggan) yang khusus, 100% mengikut jadual yang ditetapkan.
   
5. Memastikan semua ubat didispens di kaunter farmasi dalam tempoh 30 minit selepas menerima preskripsi.
   
6. Memberi Akuan Penerimaan Aduan secara bertulis atau emel kepada pengadu dalam tempoh satu (1) hari selepas aduan diterima.
   
PIAGAM PELANGGAN KLINIK PERGIGIAN PRIMER
Kami berjanji untuk ……

Rawatan pergigian:

1. Pesakit luar dipanggil untuk rawatan dalam tempoh 30 minit
  [Standard ……..]
 
  • hanya melibatkan pesakit yang telah didaftar tanpa temujanji
 
  • kecuali dalam keadaan yang tidak dapat dielakkan
 
  • standard seperti yang dipersetujui di peringkat negeri
   
 

Kepuasan pelanggan:

2. Pesakit berpuas hati dengan perkhidmatan pergigian yang diberikan
  [Standard……….]
 
  • standard seperti yang dipersetujui di peringkat negeri
 
  • kajian dijalankan setahun sekali
   
  Umum:
3. Memberi akuan penerimaan aduan kepada pengadu dalam tempoh satu (1) hari selepas aduan diterima
  [ Standard 100%]
 
... continue
Prepare to print

qrcode

CARIAN

AGENSI JKNS & KKM

Perkhidmatan Atas Talian

Pautan